malam ni tetiba aku rasa memang panas, panas hati dengan internet provider Pee1. Internet provider ni bukan salah satu syarikat kat malaysia, tapi kat luar negara.
aku hairan apasal tiap2 bulan aku masih lagi dapat email reminder utk bayar bil internet yang aku memang sah2 dah pegi kaunter dia di ibu pejabat dia di PJ tepi highway, isi borang terminate, pulangkan modem yang mula2 aku rasa macam nak carik ceo dia pastu campak kat kepala dia tapi tak jadi sebab selaku orang malaysia kena jaga tatasusila dan rela dibuat apa sahaja, dan aku dah buat bayaran RM299.00 untuk terminate line dan diorg dah sahkan terima bayaran aku melalui email.
Tapi, aku rasa betul2 'temper' bila aku hantar email kat Pee1 apasal aku dapat reminder lagi.
Jawapannya adalah sebab aku punya akaun masih aktif. aku tak tau nak gambarkan perasaan aku macamana sekarang nih. kalo aku ni ingat mamat mana yang serve aku memang kali ni aku baling modem tu kat kepala dia pulak. dia keje ke TIDO?
Sekarang aku dah reply email semula pada pEE1 untuk selesaikan masalah aku, tapi aku tau sangatlah... mentaliti di malaysia adalah 'customer is always right' selayak nya perlu ditukarkan kepada 'customer can always be fooled'.."" (quote yang dipinjam dari zakhiri).
apapun, aku tengah tepuk bantal sambil nyanyi lagu "potong".
1 comment:
itu la dia compny yang tak update sistem...alih2 customer yg kena....pas tu staff lg yg kena ap tak lg klu staf sring kali bganti...normal la tu..tp should be awk dah x pya bayar klu dah pernah bayar n potong..even your akaun stil ada but mrk should check rekod termination awk....kelalain pihak pmberi service...
Post a Comment