Sunday, December 26, 2010

Ulasan Real Racing 2 untuk iphone dan ipad

Aku minat game kete. sebab tu aku ada ps3 semata nak main grand turismo je.

zaman belajar dulu ada la masa nak main ps. tapi sekarang bila dah kerja, ada keluarga nak main 2 jam sebulan pun susah.

jadi bila ada masa sikit sebelum nak tidor, tunggu kete sedang dibasuh, dalam jamban ada la curi2 masa main game, itupun main pakai telefon.

s0, dulu handphone game kete bodo2 je. tapi bila dah ada iphone dan ipad ni, game kete graphic dan gameplay makin hari makin gempak.

memperkenalkan Real Racing 2, sequel terbaru dari Real Racing dibangunkan oleh Firemint khas untuk IOS. bagi aku game ni adik kepada Grand Turismo dan Forza.


graphicnya mantop, siap race waktu petang senja dengan waktu malam dan gameplaynya agak real.


macam game keta lain, ada career, quick race, time trial dan pitlane. untuk career, keta boleh diupgrade selepas dapat duit kemenangan bagi setiap track yang kita menang. dan track hanya akan diunlock jika kemenangan pada track sebelum dicapai. kategori race pun ada macam-macam, tournament, speed trial, knock out dan head to head. pitlane pula tempat dimananya kita punya garage dan tempat untuk kita upgrade dan customise keta kita.

Jenis keta pun tak hingat, dari pengeluar volvo, volkswagen, nissan, lotus dan bmw. macam2 model boleh dipilih dan dibeli, janji ada duit dari hasil kemenangan tadi.

untuk setiap perlumbaan, paling banyak kereta yang boleh race adalah sebanyak 16 buah dan menariknya visual yang ditampilkan tidak banyak glicth disebabkan banyak kete. seingat aku dulu masa main real racing dulu paling banyak kete sekali race pun 8 buah jer. yang bestnya jugak, kalau kalo hang terlanggar kete orang atau terlanggar dinding, boleh nampak bumper depan ngan belakang tercabut. hehe


korang juga boleh berlumba secara online dengan sesapa saja ataupun bermain dengan kawan2 seopis yang ada game ini melalui wifi.

For those yang gilakan permainan simulasi memandu dan ada iphone atau ipad, bolehlah download Real Racing 2 melalui appstore pada harga $12.99.

kelebihan: graphic cun, gameplay marveles
kekurangan: tengah main game ni, tetibe dapat message ke apa ke, bila sambung game ni balik bunyi takde.
rating aku bagi: 4.5 bintang dari 5 bintang




No comments: