Friday, January 14, 2011

Muslim Pro untuk iphone

As salam,
hari ni aku nak buat ulasan pula mengenai aplikasi muslim pro,




ia adalah untuk kegunaan iphone,

apa yang aku boleh buat dengan muslim pro?

1. menyemak waktu solat bagi kawasan dimana aku berada berdasarkan gps iphone itu sendiri.




dalam waktu yang sama juga, aku boleh menetapkan penggera setiap kali masuknya waktu solat.

2. menentukan arah kiblat




sekiranya aku pegi ke tempat yang tidak pernah ku sampai, aku akan gunakan untuk mencari arah kiblat.

3. mencari tempat yang menjual makanan halal




yang ni sesuai digunakan diluar negara, aritu masa aku pegi china aku tak sempat guna yang ini sebab aku tak buat roaming pada handphone aku.

kesimpulan:
aku bagi 4.5/5 bintang untuk aplikasi ini sebab ia sangat baik untuk tugasan harian yakni untuk solat.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Jalan Sri Gambut,Klang,Malaysia

2 comments:

Anonymous said...

Salam , just nk tau cne setting utk malaysian nyer prayer times? Pkai universiti karachi ke?

en mizi said...

salam, setting saya guna karachi. fyi, saya guna muslim pro sebagai indicative sahaja utk waktu solat. selalunya assume 2-3 minit lepas waktu solat dalam muslim pro then baru saya solat. kalau rajin boleh compare dengan waktu solat sebenar dalam e-solat.gov.my dan betulkan guna dalam setting - manual correction kalau nak betul2 precise la..... :)