Saturday, December 8, 2012

Kereta Idaman

semua orang ada impian,
dan tak terkecuali aku,
tapi kali ni aku nak spesifik cerita,
kereta kereta idaman aku,
yang dalam kategori mampu,
tapi belum mampu buat masa ini.
kereta-kereta tersebut adalah:


1. suzuki swift
kecil2 cili padi, sesuai utk pegi dan balik kerja,
kereta ni sejak aku masuk keje aku dah minat,
tapi hanya mampu tengok jer.


2. hyundai elantra
bentuk yang agak elegan, 
terkini,
 dan lebih cantik drpd honda city dan juga vios dugong. 
harga rm98k bagi kapasiti 1600cc model premium.



3. kia K3
lagi cun daripada segi spec dan rupa,
tapi tak pasti bila akan dibawa masuk ke malaysia,
boleh control aircond dan start engine pakai telephone android,
sempoi gile.



4. kia K5
aku tak boleh nampak kete ni atas jalan. 
air liur meleleh. 
tak payah nak make up atau buat audio sebab semua dah hampir complete. 
sporty, enjin 2.0, ada 6 airbag, 
8 speaker infini sekali dengan subwoofer. sport rim 18. 
harga otr rm143,888. 
sekarang tengah promosi 3 tahun free service termasuk labour. 
tinggal beli gps je la.



5. peugot 508
design luaran yang sangat simple tapi elegan. 
bahagian belakang macam ala bentley,
dalaman kemas dan bercirikan kereta mewah. 
harga rm170k++. enjin 1.6 je tapi turbo. class.....

so, inilah kereta2 idaman aku. 
harapnya kalau dimurahkan rezki, 
bolehlah aku memilikinya satu hari nanti,

amin

No comments: