Sunday, November 23, 2008

laptop yang hampeh part 2


kenapa laptop aku hampeh?
hohoho.... aku dah tau punca dia hape...

setelah aku mensurfing dan meresearching dalam blog dan forum berkaitan dengan masalah laptop aku, aku dapati model laptop HP TX1000 ni cukup setahun terus 'kong'. malang bagi aku sebab laptop ni warranty dia habis 1 ogos 2008 haritu. so takleh la claim. memula simptom dia,

1. wifi card hilang
2. lepas tu dia punya motherboard 'jam'.
3. yang menjadikan laptop ini terus takleh pakai dan terus 'kong'.

solution yang aku boleh buat skang ni adalah :

1. untuk surfing secara wireless aku pakai usb wireless yang dulu aku beli sekali dengan psp.
2. memback up data2 ke dalam external harddisk selang 2 hari. leceh2....

lepas ni aku dah tak nak pakai dah produk HP lagi...... hampeh

4 comments:

Anonymous said...

Laptop cinton aku pun sebijik mcm ko punye laptop dan mempunyai masalah yg sama. Jadi konklusinye ialah jgn guna jenama yg GAH ini tapi KUALItinye tak se GAH jenamanye.

Anonymous said...

erm..taw xcamne nak wat utk solve dat prob coz ciner tu kata motherboard problem..harga utk baiki adalah rm1500...ley cayer kew??
kita beli on april 2007 n ranap on Jun 08...waaaaaa...
manyak sedey!!!!!bapak kite yg belikan taw...abeh rm5K cenggitu aje..gtaw if ada caranyew..plz plz plz

en mizi said...

awek hersaiful.....
dengan ini dimaklumkan harga motherboard dan repair mmg semahal itu. setelah sibuk menggoogle rata2 orang abiskan dalam usd400-usd700.(rm1200-1600) yang best tu kebanyakkan genap je setahun terus kong. huhuhu.....
Aku skang pun duk survey laptop baru. puehati daripada nak repair dan kos repair bole dapat satu laptop baru.
huhuhuhuhu

Anonymous said...

waaAAa....kite sayang Banget same BooBoo Kiter iTu...da xley CPR da ehs melainkan bagi Jantung baru...WoooOooo..mnyak sedey...
hurm..tq 4 ur info..kite nak repair gak ler..sebab..abah kite bagi..kite sayang sangat booBoo kiter..

PssSss : HP stand for Hampeh,Ptuih!