Monday, November 28, 2011

fakta terkini tentang aku

Beberapa fakta terkini mengenai aku dan apa yang aku rasa sekarang:

1. Aku rasa untuk menjadi lebih menonjol dan menyerlah, perlu ada

a. 75% adalah skill berkomunikasi (cakap kena hebat!)

b. 15% adalah pengalaman (tak kiralah pengalaman langsung atau tidak langsung)

c. 10% adalah kemahiran dan ilmu pengetahuan (sila banyak baca buku ok?)

rasionalnya, ramai orang bukak kompeni konsultant. kan?kan? siap ada yang bukak tak guna

modal pun, bermodalkan air liur dan bermodalkan duit client. juga skill-skill yang aku sebutkan

tadi, banyak digunakan dalam memasarkan sesuatu produk. boleh jual la.....


2. aku rasa nak cari hobi baru. meniaga kecik2 ke.....

3. rasa nak masuk kelas bahasa inggeris, untuk tajamkan fakta no. 1

4. adalah sukar sekiranya semua perkara dipolitikkan

5. bos aku kata aku kuat blogging, manade boss, kasar betul lawak bos itu.... padahal inilah post terkini aku setelah takde entry sejak jun lalu (aku perasan sibuk)

6. boss always right, even though he is stupid as he does. (betulkah ayat ku ini?)

7. excited tengok "twilight : breaking dawn part 1"

8. baru berjaya baca 231 muka surat buku biografi steve jobs. (asal baca je lelap, asal baca je lelap)

9. suka tengok boboi dalam maharaja lawak mega.

10. berfikir apakah berbaloi-baloi pasang unifi di rumah.

11. zaman sekarang, tin kosong pun boleh berjaya (kuat berbunyi tapi kosong)

12. baru tau, company apple dinamakan sempena steve job suka makan epal sebagai dietnya.

13. aku sangat sayangkan semua ahli keluarga aku..... ;)

14. iOS 5, banyak benda-benda yang best, tapi battery life tak best!

15. walaupun samsung galaxy s II adalah gempak, tapi aku tetap suka apple!

16. tapi samsung galaxy s II, adalah lebih banyak baiknya berbanding blackberry bold 9900. i will never be black again....

17. aku suka bulan 12, musim abiskan cuti. woha!

sekian....

No comments: